Tijdelijke Projectsecretaris

Ben jij een organisatorisch talent met oog voor detail? Vind je het leuk om projecten soepel te laten verlopen en een centrale rol te spelen binnen het team? Bij de Gemeente Urk zoeken we twee projectsecretarissen die samen met projectmanagers werken aan de ruimtelijke ontwikkeling van Urk!

36 uur (2x)

Urk vooruit

Karakteristiek, sociaal bewogen en ondernemend! Drie treffende kenmerken van onze gemeente met ruim 22.000 inwoners. Urk groeit hard, heeft veel ambities en kent vele uitdagingen. De groei is terug te zien in onze bevolkingsgroei en onze aanjagende rol bij de economische groei en  ontwikkelingen binnen Flevoland. De te ontwikkelen hightech buitendijkse haven, maritiem bedrijventerrein, genaamd "Port of Urk" en de start van een project met 1800 nieuwbouwwoningen, "Zeeheldenwijk" stralen onze ambitie uit. 

Te grote projecten voor een kleine gemeente? Misschien, maar onze groei vraagt er om! We pakken het gewoon op. Kortom, bij ons vind je dynamiek en volop ontwikkeling. Om onze inwoners en ondernemers optimaal van dienst te zijn, houden we de lijnen kort, het werk efficiënt en de oplossingen professioneel.

Wil jij een belangrijke rol spelen vanuit deze ambitieuze organisatie? Heb jij zin in een leuke uitdagende functie bij ons? Een functie waarin je jezelf kan door ontwikkelen in een breed scala aan onderwerpen binnen onze organisatie? Dan komen wij graag met jou in contact!

Wat ga je doen?

Gebiedsontwikkeling faciliteert de ruimtelijke groei van Urk. Dat betreft de nieuwe woonwijk Zeeheldenwijk en het nieuwe bedrijventerrein Port of Urk maar ook infrastructurele projecten en de ontwikkeling van een warmtenet. De grotere projecten bij de gemeente Urk worden aangestuurd door een projectmanager met ondersteuning van de projectsecretaris. Samen vormen ze de kern van het projectteam. Dit projectteam kan per projectfase wisselend zijn maar de projectmanager en projectsecretaris zijn de vaste bemanning.

De projectmanager is verantwoordelijk voor het realiseren van de projectresultaten binnen de door de opdrachtgever gestelde kaders (o.a. geld, tijd en kwaliteit). Als projectsecretaris ben jij daarbij zijn/haar rechterhand. Jij zorgt ervoor dat alle administratieve processen (o.a. planning, archief en financiën) goed uitgevoerd worden. Maar ook dat overleggen goed voorbereid zijn en dat afspraken worden nagekomen. Verder ben je het aanspreekpunt voor het project. De communicatie met alle belanghebbenden verloopt vooral via jou.

Wat bieden wij?

  • Een dynamische en afwisselend functie met impact op het unieke en dynamische Urk.
  • Een salaris van minimaal € 2.700,00 en maximaal € 4.297,00 bruto per maand (aanloopschaal 7 en functieschaal 8) bij een volledige = 36-urige werkweek.
  • Individueel keuzebudget 17,05%, flexibel in te zetten voor bijvoorbeeld extra verlof.
  • Vergoeding woon-werkverkeer € 0,23 per km.
  • Een laptop en smartphone in bruikleen.
  • Werken in een collegiaal team.
  • Een goede pensioenregeling bij het ABP.
  • Een personeelsvereniging met leuke uitjes en activiteiten, een cultuurprogramma voor nieuwe medewerkers waarbij je kennis maakt met het verleden, heden en toekomst van Urk.
  • Een tijdelijke arbeidsovereenkomst in dienst van de gemeente Urk voor de periode van maart 2025 tot 1 januari 2026.

Waar kom je te werken?

Met ongeveer 260 collega's werken we samen in een prettige werkomgeving, waar waarden als verbinden, verantwoordelijkheid en vertrouwen belangrijk zijn. Je komt binnen onze organisatie te werken binnen het ruimtelijk domein. Er is door deze groei en door zwangerschaps- en bevallingsverlof tijdelijk ruimte voor twee projectsecretarissen voor elk 36 uur per week. Onze organisatie is groot genoeg voor ambities en uitdagingen en klein genoeg voor korte lijnen en veel eigen verantwoordelijkheid.

Wie ben je en wat heb je in huis?

  • Je beschikt over een relevant mbo-4/hbo-niveau.
  • Je bent enthousiast en gedreven om je steentje bij te dragen aan de realisering van de verschillende projecten. 
  • Je durft mensen aan te spreken op hun eigen verantwoordelijkheid.  Het werken met cijfers gaat je goed af. Dat geldt ook voor het werken met digitale processen. 
  • Je bent klantgericht en daadkrachtig. Je werkt goed samen, zoekt de verbinding en je staat stevig in je schoenen in het dynamische werkveld. 
  • Je beschikt over een flexibele en gemotiveerde werkhouding. Je bent doortastend en geduldig. 
  • Je hebt relevante werkervaring opgedaan in een klantgerichte administratieve organisatie. 
  • Je persoonlijke drijfveer is er voor te zorgen dat de gemeente Urk de dienstverlening uitstekend voor elkaar heeft. 
  • Je beschikt over dienstverlenende, contactuele vaardigheden en inlevend vermogen. 
  • Een klantgerichte houding en brede vakinhoudelijke kennis zijn belangrijk voor jou als professionele dienstverlener. 
  • Je levert onder druk toch een uitstekend resultaat. 
  • Je beschikt over aantoonbare schriftelijke en mondelinge communicatieve vaardigheden.
  • Je beheerst de Nederlandse taal uitstekend. Engels en Duits zijn een pré.
  • Je staat stevig in je schoenen en bent een proactieve teamspeler. 
  • Je zoekt de verbinding en je werkt graag samen met je collega’s en burgers.

Wij willen graag kennis met jou maken!

Stuur je cv en motivatie naar sollicitaties@urk.nl. Reageren kan tot 1 maart 2025.

Wil je meer informatie?

Inhoudelijke vragen kun je stellen aan Willem Jan Wakker, manager ruimtelijk domein (beleid en advies). Voor procedurele vragen kun je contact opnemen met Geert van den Berg, HR-adviseur. Ze zijn te bereiken via telefoonnummer: 0527-6898868.

Een VOG maakt onderdeel uit van de procedure. Bij indiensttreding vindt de beëdiging plaats.

Al onze vacatures staat voor iedereen open. Gemeente Urk staat voor diversiteit en wil een inclusieve organisatie zijn. We geloven dat diversiteit laat groeien, help jij mee de gemeente Urk  groeien en heken jij jezelf in de vacature?  We ontmoeten je graag!