Tijdelijke Accountmanager bedrijven

Ben jij een netwerker die moeiteloos schakelt tussen bedrijven, beleid en bestuur? Krijg je energie van het verbinden van ondernemers en overheid? Bij de Gemeente Urk zoeken we een tijdelijke accountmanager bedrijven die zich inzet voor een sterk ondernemersklimaat.

20 uur per week

Urk vooruit

Karakteristiek, sociaal bewogen en ondernemend! Drie treffende kenmerken van onze gemeente met ruim 22.000 inwoners. Urk groeit hard, heeft veel ambities en kent vele uitdagingen. De groei is terug te zien in onze bevolkingsgroei en onze aanjagende rol bij de economische groei en ontwikkelingen binnen Flevoland. De te ontwikkelen hightech buitendijkse haven, maritiem bedrijventerrein, genaamd “Port of Urk” en de start van een project met 1800 nieuwbouwwoningen, “Zeeheldenwijk” stralen onze ambitie uit. Te grote projecten voor een kleine gemeente? Misschien, maar onze groei vraagt er om! We pakken het gewoon op. Kortom, bij ons vind je dynamiek en volop ontwikkeling. 

Om onze inwoners en ondernemers optimaal van dienst te zijn, houden we de lijnen kort, het werk efficiënt en de oplossingen professioneel. Het Urker bedrijfsleven doet het goed. En met jouw komst nog beter. Van de ondernemers in de cultuurhistorische binnenstad tot de organisaties op bedrijventerreinen als Lemsterhoek en Westgat; de verbindende factor tussen bedrijven en de gemeente Urk dat ben jij, onze nieuwe tijdelijke collega

Wat ga je doen?

Je bent de schakel tussen het bedrijfsleven, beleidsmedewerkers en college van de gemeente Urk. Je initieert en onderhoudt contacten met bedrijven en ondernemingsvertegenwoordigingen en bespreekt zaken voor de korte en lange termijn. Je werkt in deze rol afwisselend op strategisch en op operationeel niveau, geen dag is hetzelfde:

  • Zo bereid je bedrijfsbezoeken van het college voor in afstemming met je collega's, begeleid je het college daarbij en monitor je de vervolgactiviteiten die hier uitkomen;
  • Bovendien organiseer je bestuurlijke overleggen met de georganiseerde bedrijfsleven. Je onderhoudt de contacten met relevante ondersteuningsorganisaties voor ondernemers in de provincie Flevoland en Regio Zwolle ( o.a. Horizon en Kennispoort Regio Zwolle);
  • Daarnaast ben je als secretaris van de marktcommissie de contactpersoon voor de plaatselijke zaterdagmarkt, de marktmeesters en de standplaatshouders;
  • Dan werk je ook nog mee aan een duurzaam gunstig vestigingsklimaat in diverse projecten;
  • Je volgt relevante economische ontwikkelingen, signaleert kansen en levert input voor het economisch beleid voor de korte en lange termijn.

Wat bieden wij?

  • Een dynamische en afwisselende functie met impact op het unieke en dynamische Urk;
  • Een salaris van minimaal €2.700,0 en maximaal €4.297,00 bruto per maand (aanloopschaal 7 en  functieschaal 8) bij een volledige = 36-urige werkweek.
  • Individueel keuzebudget 17,05% flexibel in te zetten voor bijvoorbeeld extra verlof;
  • Vergoeding woon-werkverkeer €0,23 per km;
  • Een laptop en smartphone in bruikleen;
  • Werken in een collegiaal team economische zaken van 5 collega's;
  • Een goede pensioenregeling bij het ABP;
  • Een personeelsvereniging met leuke uitjes en activiteiten, een cultuurprogramma voor nieuwe medewerkers waarbij je kennis maakt met het verleden,  heden en toekomst van Urk;
  • Een tijdelijke arbeidsovereenkomst in dienst van de gemeente Urk voor de periode van 1 juni 2025 tot 1 januari 2027.

Waar kom je te werken?

Met ongeveer 260 collega’s werken we samen in een prettige werkomgeving, waar waarden als verbinden, verantwoordelijkheid en vertrouwen belangrijk zijn. Je komt binnen onze organisatie te werken binnen het ruimtelijk domein. Als gevolg van zwangerschaps-, bevallings- en ouderschapsverlof ontstaat er tijdelijk ruimte voor een medewerker voor 20 uur per week in de periode van 1 juni 2025 tot 1 december 2026. Onze organisatie is groot genoeg voor ambities en uitdagingen en klein genoeg voor korte lijnen en veel eigen verantwoordelijkheid.

Wie ben je en wat heb je in huis?

  • Je beschikt over een afgeronde relevante hbo-opleiding;
  • Het is een pré als je ervaring hebt in een politiek-bestuurlijke omgeving;
  • Je bent ondernemend en stapt proactief op bedrijven en organisaties af;
  • Je bent klantgericht en dienstverlenend;
  • Je bent vooral een netwerker;
  • Je brengt verbindingen tot stand als jouw tweede natuur;
  • Je gaat een pittige uitdaging niet uit de weg en je houdt van aanpakken;
  • Je brengt anderen in beweging door je overtuigingskracht;
  • Je bent initiatiefrijk, energiek,  enthousiast  en  je denkt graag 'out of the box';
  • Je bent stressbestendig en je blijft in conflictsituaties overeind;
  • Je houdt van organiseren van evenementen voor ondernemers en bedrijven;
  • Je luistert actief en je hebt een flexibele en open houding;

Wij willen graag kennis met jou maken!

Stuur je cv en motivatiebrief naar sollicitaties@urk.nl. Reageren kan tot 8 maart 2025.

Wil je meer informatie?

Inhoudelijke vragen kun je stellen aan Willem Jan Wakker, manager ruimtelijk domein (beleid en advies). Voor procedurele vragen kun je contact opnemen met Geert van den Berg, HR-adviseur. Ze zijn te bereiken via telefoonnummer: 0527-689868.

Een VOG maakt onderdeel uit van procedure. Bij indiensttreding vindt de beëdiging plaats.

Al onze vacatures staan voor iedereen open. Gemeente Urk staat voor diversiteit en wil een inclusieve organisatie zijn. We geloven dat diversiteit laat groeien, help jij mee de gemeente Urk groeien en herken jij jezelf in de vacature? We ontmoeten je graag!