Telefonische helpdesk corona voor statushouders

Statushouders die Arabisch of Tigrinya spreken en vragen hebben over de coronacrisis, kunnen gratis bellen met een landelijke helpdesk via 085-5808800 (elke werkdag tussen 14.00 en 16.00 uur). Door de helpdesk kunnen hun vragen over corona in eigen taal worden beantwoord.

Corona Actiecomité Statushouders (CAS)

Corona Actiecomité Statushouders (CAS) is een samenwerkingsverband tussen verschillende organisaties die een telefonische helpdesk opent om juist de statushouders in Nederland te woord te staan in hun eigen taal. Dit doen ze door getrainde vrijwilligers in te zetten. Alle vrijwilligers werken thuis.

Vragen over corona speciaal voor statushouders in het Arabisch

De vrijwilligers spreken Tigrinya of Arabisch, de meest voorkomende talen van de grootste groepen onder statushouders. De helpdesk richt zich op statushouders met vragen over hun gezondheid en de crisismaatregelen.

Vragen over corona speciaal voor statushouders in Tigrinya

Bij statushouders is er onduidelijkheid hun werksituatie, de bereikbaarheid van overheidsinstanties zoals de sociale dienst, IND en het COA. Maar ook thuisonderwijs voor hun kinderen roept veel onzekerheid op. De Corona Helpdesk Statushouders beantwoordt dit soort vragen telefonisch. In geval van complexe vragen zijn er tweedelijns specialisten die begeleiding bieden.

Vragen over corona voor statushouders