Medewerker Klantcontactcentrum
Als medewerker klantcontactcentrum bij de gemeente Urk ben je hét visitekaartje en hét aanspreekpunt voor publieke dienstverlening. Je ontvangt, adviseert, begeleidt en ondersteunt klanten, telefonisch en aan de balie.
18 uur per week

Urk vooruit
Werken op het unieke Urk. Karakteristiek, sociaal bewogen en ondernemend! Drie treffende kenmerken van onze gemeente met ruim 22.000 inwoners. Urk groeit hard, heeft veel ambities en kent veel uitdagingen. De groei is terug te zien in onze bevolkingsgroei en onze aanjagende rol bij de economische groei en ontwikkelingen binnen Flevoland. De te ontwikkelen moderne buitendijkse haven, het maritieme bedrijventerrein en een project met 1800 nieuwbouwwoningen stralen onze ambitie uit. Te grote projecten voor een kleine gemeente? Misschien, maar onze groei vraagt erom! We pakken het gewoon op. Kortom bij ons vind je dynamiek en voldoende ontwikkeling. Met ongeveer 260 collega's werken we samen in een prettige werkomgeving, waar waarden als verbinden, verantwoordelijkheid en vertrouwen belangrijk zijn. Om onze inwoners en ondernemers optimaal van dienst te zijn, houden we de lijnen kort, het werk efficiënt en de oplossingen professioneel.
Vind jij het leuk om binnen een team van collega's burgers, bedrijven en maatschappelijke instellingen van dienst te zijn? Dan zijn we op zoek naar jou!
Wat ga je doen?
Als medewerker klantcontactcentrum bij de gemeente Urk ben je hét visitekaartje en hét aanspreekpunt voor publieke dienstverlening. Je ontvangt, adviseert, begeleidt en ondersteunt klanten, telefonisch en aan de balie. Klanten kunnen bij jou terecht voor informatie over producten, wetten, regelingen en procedures. Waar nodig ben je in staat klanten te verwijzen naar andere dienstverlenende instanties en voorzieningen.
Je werkt gemiddeld 18 uur per week. Hiervan zijn twee dagdelen per week vast ingedeeld. De resterende werkuren val je in bij afwezigheid van collega's en worden daarom flexibel ingevuld.
Wat bieden wij?
Vind je een plezierige en uitdagende werkomgeving belangrijk? Wil je een goede balans tussen werk en privé? Dan zit je bij de gemeente Urk goed. Je werkt in een organisatie waariin hard werken en gezelligheid hand in hand gaan. Dat is Urk ten voeten uit. Onze organisatie biedt jou:
- Een dynamische, afwisselende en zelfstandige functie bij een groeiende gemeente voor 18 uur per week.
- Alle ruimte om je persoonlijk verder te ontwikkelen.
- Een salaris van minimaal € 2.434,00 en maximaal € 3.831,00 bruto per maand bij een volledige werkweek (aanloopschaal 6 en functieschaal 7).
- Vergoeding woon-werkverkeer € 0,23 per km en thuiswerkvergoeding van € 3,00 per dag.
- Individueel keuzebudget 17,05%, flexibel in te zetten voor bijvoorbeeld extra verlof.
- Een laptop en smartphone in bruikleen.
- Een goede pensioenregeling bij het ABP.
- Een personeelsvereniging met leuke uitjes en activiteiten, een cultuurprogramma voor nieuwe medewerkers waarbij je kennis maakt met het verleden, heden en toekomst van Urk.
Waar ga je werken?
Je komt binnen de gemeente Urk te werken bij het team klantcontactcentrum binnen het domein dienstverlening en veiligheid. Het team bestaat uit een diverse en enthousiaste groep medewerkers. Onze medewerkers zijn verantwoordelijk voor het beantwoorden van alle vragen binnen de gemeente Urk of doorverwijzing naar de juiste medewerker.
Wie ben je en wat heb je in huis?
- Je hebt een relevante Mbo-niveau 4 afgerond.
- Je hebt relevante werkervaring opgedaan in een klantgerichte administratieve organisatie.
- Je persoonlijke drijfveer is er voor te zorgen dat de gemeente Urk de dienstverlening uitstekend voor elkaar heeft.
- Je beschikt over dienstverlenende, contactuele vaardigheden en inlevend vermogen.
- Een klantgerichte houding en brede vakinhoudelijke kennis zijn belangrijk voor jou als professionele dienstverlener.
- Je levert onder druk toch een uitstekend resultaat.
- Je beschikt over aantoonbare schriftelijke en mondelinge communicatieve vaardigheden.
- Je beheerst de Nederlandse taal uitstekend. Engels en Duits zijn een pré.
- Je staat stevig in je schoenen en bent een proactieve teamspeler.
- Je zoekt de verbinding en je werkt graag samen met je collega’s en burgers.
Om dit uit te kunnen voeren krijg je training “on the job” en houden wij je op de hoogte van de laatste ontwikkelingen
Wij willen graag kennis met jou maken!
Stuur je cv en motivatie naar sollicitaties@urk.nl. Reageren kan tot en met 2 februari 2025. De briefselectie vindt plaats op donderdag 6 februari 2025 (11.00 uur). De sollicitatie-gesprekken zijn gepland op dinsdagmorgen 11 februari 2025.
Wil je meer informatie?
Inhoudelijke vragen kun je stellen aan Pieter van Veen, coördinator klantcontactcentrum. Voor procedurele vragen kun je contact opnemen met Geert van den Berg, HR-adviseur.
Ze zijn te bereiken via telefoonnummer: 0527-689868 of per mail sollicitaties@urk.nl
Een VOG maakt onderdeel uit van de procedure. Bij indiensttreding vindt de beëdiging plaats.
Al onze vacatures staan voor iedereen open. Gemeente Urk staat voor diversiteit en wil een inclusieve organisatie zijn. We geloven dat diversiteit laat groeien, help jij mee de gemeente Urk groeien en herken jij jezelf in de vacature? We ontmoeten je graag!