Klantmanager Wmo/Jeugd (met focus op jeugd)

Wij zijn op zoek naar een Klantmanager WMO/Jeugd (met focus op jeugd) voor 32-36 uur per week.

Urk vooruit

Urkers willen vooruit. Als dat niet meer lukt op de oude en vertrouwde manier, bedenken zij iets nieuws. Innoveren. Vallen en weer opstaan. Zo gaat het door de eeuwen heen. Stilstaan is geen optie. Urk groeit en ontwikkelt door, zo ook aan een mooi team wat binnen de kaders van de wet- en regelgeving het beste wil voor haar inwoners.

Wat ga je doen?

De taken van een klantmanager zijn erg divers en breed. Inwoners kunnen bij ze terecht, met kleine en grote vragen, enkelvoudige of complexe vragen, individueel of als gezin, met zorggerichte- of meer ontwikkelingsgerichte vragen. Iedere situatie is anders. Primair zorgt een klantmanager voor de juiste hulp en maatwerkvoorzieningen, wanneer de inwoner dit onvoldoende op eigen kracht en met het netwerk lukt. Samen met de hulpvrager of het gezin onderzoekt de klantmanager de hulpvraag en wat en wie er nodig is om de situatie te veranderen. Er vinden keukentafel gesprekken plaats en het reeds betrokken netwerk wordt gevraagd om informatie, ook wordt het dossier gevuld.

Op basis van een breed onderzoek maakt de klantmanager middels professionele oordeelsvorming een analyse over wat er aan de hand zou kunnen zijn en komt met een advies richting de hulpvrager. Samen met de hulpvrager komt de klantmanager dan tot een passend hulpverleningsaanbod. Dit gebeurt bij voorkeur vanuit eigen kracht en binnen het eigen netwerk of middels voorliggende voorzieningen of algemene voorzieningen (zoals maatschappelijk werk en Caritas). Als dit niet passend of niet voldoende is, kan de klantmanager een maatwerkvoorziening afgeven en hulpverlening inzetten. Eenmaal beschikt en ingezet voert de klantmanager perspectiefregie op de ingezette hulp. De zorgaanbieder levert op basis van de resultaatgebieden het ondersteuningsplan aan en de klantmanager monitort of de ingezette hulp het beoogde effect heeft. Waar nodig stelt de klantmanager in overleg met alle betrokkenen het plan bij. De klantmanager houdt het overzicht over alle ingezette hulp en de ontwikkeling van de hulpvrager.

Bij (complexe) jeugdcasuïstiek werkt de klantmanager nauw samen met de gedragswetenschapper. Deze heeft een advies- en consultfunctie en wordt (niet vrijblijvend) betrokken bij kernbeslissingen (o.a. 24-uurs jeugdhulp, jeugdbeschermingstafel, opschalen naar Veilig Thuis, Crisis hulpverlening en maatwerkvoorzieningen buiten de aanbesteding). De gedragswetenschapper helpt om de analyse te maken en denkt mee in het plan voor in te zetten hulpverlening.  Ook heeft de klantmanager casuïstiek bijeenkomsten, caseloadbesprekingen, werkbegeleiding en intervisie onder begeleiding van de gedragswetenschapper.

Waar ga je werken?

Je draagt bij aan het team Sociaal Domein. In dit team vindt beleidsontwikkeling plaats en  de uitvoering van de voorzieningen in de Jeugdwet, Wmo en Participatie.  Je komt te werken in een team waarin integrale samenwerking vereist is, omdat we er van overtuigd zijn dat er raakvlakken zijn op de diverse beleidsterreinen. Zo wordt beleid ontwikkeld en uitvoering gegeven op het gebied van jeugdzorg, Wmo, participatie, onderwijs, welzijn en sport. Je bent onderdeel van het team Jeugd/Wmo.

Wat bieden wij?

Vind je een plezierige en uitdagende werkomgeving belangrijk? Wil je een goede balans tussen werk en privé? Dan zit je bij de gemeente Urk goed. Er is ruimte om thuis te werken en je uren flexibel in te vullen. Je werkt in een fijn team van totaal 9 collega’s. Bij ons gaan hard werken en gezelligheid hand in hand. Dat is Urk ten voeten uit. Onze organisatie biedt jou:  

  • Een functie met impact bij een groeiende en ambitieuze gemeente. 
  • Alle ruimte om je verder persoonlijk te ontwikkelen. 
  • Een salaris van maximaal € 4.811 bruto per maand (functieschaal 9).
  • Individueel keuzebudget 17,05%, flexibel in te zetten. 
  • Een laptop, smartphone en thuiswerkplek; 
  • Een ruime vergoeding woon-werkverkeer en voor thuiswerken; 
  • Vergoeding woon-werkverkeer € 0,23 per kilometer (geen maximum);
  • Een arbeidsovereenkomst voor een jaar, met uitzicht op een arbeidsovereenkomst voor onbepaalde tijd.

Wie ben je en wat heb je in huis?

Je hebt een relevante HBO opleiding afgerond of haalt je kennis uit je jarenlange ervaring in een soortgelijke functie. Je bent in het bezit van een SKJ registratie, of bent bereid deze te halen, en hebt minimaal twee jaar ervaring binnen de hulpverlening. Ervaring bij een lokale toegang is een pré. Je hebt een goede kennis van de jeugdwet. Kennis van Wmo en aanverwante regelingen is een pré. 

Je hebt lef en durft positie in te nemen. Je voert regie en kunt coördinerend en monitorend optreden. Je kunt aansluiten bij verschillende ontwikkelingsniveaus. Je hebt reflectievermogen, zelfinzicht en een sterk verantwoordelijkheidsgevoel.

Wij willen graag kennis met jou maken!

Stuur je cv en motivatie naar sollicitaties@urk.nl. Reageren kan tot en met vrijdag 10 januari 2025. Wil je eerst de sfeer bij ons proeven? Mail of bel dan voor het maken van een koffie afspraak. 

Wil je meer informatie?

Voor vragen over de procedure kun je terecht bij Marijke van der Heijden (HR adviseur). Vragen over de inhoud van de functie kun je stellen aan Lennard Nuijten, coördinator Team Jeugd/Wmo te bereiken via 0527-689868.

Een VOG maakt onderdeel uit van de procedure. Bij indiensttreding wordt je beëdigd. 

Al onze vacatures staan voor iedereen open. Gemeente Urk staat voor diversiteit en wil een inclusieve organisatie zijn. We geloven dat diversiteit laat groeien. Help jij mee de gemeente Urk groeien? We ontmoeten je graag!