Klantmanager inkomen (met affiniteit naar werk)

Wij zijn op zoek naar een Klantmanager inkomen (met affiniteit naar werk) voor 32-36 uur per week.

Urk vooruit

Urkers willen vooruit. Als dat niet meer lukt op de oude en vertrouwde manier, bedenken zij iets nieuws. Innoveren. Vallen en weer opstaan. Zo gaat het door de eeuwen heen. Stilstaan is geen optie. Urk groeit en ontwikkelt mooie woonwijken, moderne bedrijventerreinen en investeert volop in haar jongeren. Als je houdt van aanpakken dan is werken op Urk een prachtige uitdaging!

Wat ga je doen?

De Participatiewet in balans komt eraan. Naast deze aanpassingen op wettelijk gebied is het volgens de wetgever ook nodig een bredere herziening van de Participatiewet door te voeren. Dit raakt de volledige structuur van de regeling en de wereld eromheen. De mens centraal zetten, dat is wat we doen. Is dit iets waar jij een bijdrage aan wil leveren? Dan zoeken we jou! We willen samen met jou bereiken, dat er anders gekeken wordt naar de ondersteuning van de inwoners en er uitgegaan wordt van vertrouwen.

Als klantmanager inkomen ben je verantwoordelijk voor de uitvoering van de Participatiewet. In deze brede functie, voer je de regie over je eigen caseload met klanten. Binnen Team W&I (werk, inkomen & inburgering) krijg je een eigen caseload. We verwachten van je dat je de aanvragen conform gemeentelijk beleid en Participatiewet, IOAW en IOAZ onderbouwt en administratief verwerkt, rapporteert, beschikt en registreert. Dit mede op basis van je gesprekken met inwoners. Naast je werkzaamheden van inkomensconsulent voer je ook de bijzondere bijstand uit.

Je bent daarnaast met het team actief bij het realiseren van de doelstelling om zoveel mogelijk uitstroom te bevorderen. Kennis en Affiniteit met re-integratie en inburgering is daarom van belang, het team W&I (werk, inkomen & inburgering) werkt om gezamenlijk om de inwoner van Urk hierin maximale ondersteuning te bieden.

Wat bieden wij?

Vind je een plezierige en uitdagende werkomgeving belangrijk? Wil je een goede balans tussen werk en privé? Dan zit je bij de gemeente Urk goed. Er is ruimte om thuis te werken en je uren flexibel in te vullen. Je werkt in een team met 6 collega's, waarin hard werken en gezelligheid hand in hand gaan. Dat is Urk ten voeten uit. Onze organisatie biedt jou:

  • Een functie met impact op hbo-niveau bij een groeiende gemeente;
  • Alle ruimte om je verder persoonlijk te ontwikkelen;
  • Een salaris van maximaal € 4.752 bruto per maand (functieschaal 9);
  • Individueel keuzebudget 17,05%, flexibel in te zetten;
  • Een laptop, smartphone en thuiswerkplek;
  • Mogelijkheden om thuis te werken;
  • Vergoeding woon-werkverkeer €0,23 per km.

Wie ben  je en wat heb je in huis?

Je hebt een hbo-opleiding gevolgd of haalt je kennis uit je jarenlange ervaring in een soortgelijke functie. Je bent bereid je voor deze functie in dit vakgebied te verdiepen en waar nodig een opleiding te volgen. Voor deze functie zijn we op zoek naar een verbinder met sterke communicatieve vaardigheden. Iemand die leergierig is en een open houding heeft. Je kunt als het moet op de voorgrond treden, maar weet ook op de achtergrond te opereren.

Wij willen graag kennis met jou maken!

Stuur je cv en motivatie naar sollicitaties@urk.nl. Reageren kan tot en met 4 september 2024. Wil je eerst de sfeer proeven, bel of mail dan voor het maken van een koffieafspraak.

Wil je meer informatie?

Meer informatie? Voor vragen over de procedure kun je contact opnemen met Arnoud Gijsen (HR adviseur). Vragen over de inhoud van de functie kun je stellen aan Astrid Dijkstra, manager Sociaal Domein of Tim van Rooij, coördinator kwaliteit werk en inkomen.

Een VOG maakt onderdeel uit van de procedure. Bij indiensttreding vindt beëdiging plaats.

Al onze vacatures staan voor iedereen open. Gemeente Urk staat voor diversiteit en wil een inclusieve organisatie zijn. We geloven dat diversiteit laat groeien, help jij mee de gemeente Urk groeien en herken jij jezelf in de vacature? We ontmoeten je graag!