Wij zijn op zoek naar een inkoopadviseur voor 32-36 uur per week.

Urk vooruit

Urkers willen vooruit. Als dat niet meer lukt op de oude en vertrouwde manier, bedenken zij iets nieuws. Innoveren. Vallen en weer opstaan. Zo gaat het door de eeuwen heen. Stilstaan is geen optie. Urk groeit en ontwikkelt mooie woonwijken, moderne bedrijventerreinen en investeert volop in haar jongeren. Als je houdt van aanpakken dan is werken op Urk een prachtige uitdaging!

Wat ga je doen?

Ben jij een gedreven inkoopprofessional die graag bouwt aan iets nieuws? Vind je het leuk om te pionieren, processen te verbeteren en tegelijkertijd met beide benen in de praktijk te staan? Bij de Gemeente Urk zijn we op zoek naar een inkoopadviseur die samen met een collega de inkoop verder op de kaart gaat zetten!

Als Inkoopadviseur maak je deel uit van een klein maar ambitieus team dat een grote impact wil maken. Jij bent niet alleen bezig met de dagelijkse inkoopwerkzaamheden, zoals het begeleiden van aanbestedingen en het bewaken van contracten, maar krijgt ook de kans om actief bij te dragen aan de ontwikkeling van het team.

Je levert kennis en expertise op het gebied van inkoop en aanbesteding bij (complexe) inkooptrajecten. Je gaat in gesprek met de interne opdrachtgever en stelt de juiste vragen voor het bepalen van de inkoopbehoefte. Daarbij denk je mee over de manier waarop je samen het beste resultaat bereikt. Jij adviseert het betrokken team hoe je een opdracht het beste in de markt uitzet. Of dat nu gaat om enkelvoudig onderhands inkopen, meervoudig onderhands of Europees aanbesteden. In teamverband selecteren jullie de beste inschrijver en zorg je voor het contracteren van deze partij. Verder richt je je op een optimale inrichting van het inkoopproces. Voor ons is belangrijk dat jij een stevige, onafhankelijke adviseur bent, die graag verbindt.

Wat ga je doen?

Je hebt onder andere de volgende werkzaamheden:

  • Gemeente Urk ondersteunen bij inkoopvraagstukken en adviseren over inkoopstrategieën;
  • Aanbestedingen begeleiden en uitvoeren, passend binnen de wet- en regelgeving;
  • Samen met je collega het inkoopbeleid vormgeven en processen optimaliseren;
  • Werken aan duurzame en innovatieve inkoopoplossingen die aansluiten bij de doelen van de gemeente;
  • Relaties onderhouden met interne klanten en externe leveranciers;
  • Meedenken over de groei en positionering van de afdeling binnen de organisatie.

Wat bieden wij?

Vind je een plezierige en uitdagende werkomgeving belangrijk? Wil je een goede balans tussen werk en privé? Dan zit je bij de gemeente Urk goed. Er is ruimte om thuis te werken en je uren flexibel in te vullen. Je werkt in het team Juridische Zaken en Control, een team met 5 collega’s, waarin hard werken en gezelligheid hand in hand gaan. Dat is Urk ten voeten uit. Onze organisatie biedt jou: 

  • Een functie met impact op hbo-niveau bij een groeiende gemeente;
  • Alle ruimte om je verder persoonlijk te ontwikkelen;
  • Een goede werk-privé balans door flexibele werktijden;
  • Een salaris van maximaal € 6.072 bruto per maand (schaal 11);
  • Individueel keuzebudget 17,05%, flexibel in te zetten;
  • Een laptop, smartphone en thuiswerkplek;
  • Volledige vergoeding woon-werkverkeer € 0,23 per km (geen maximum).

Waar ga je werken?

Maak een verschil voor Urk! Als inkoopadviseur bij de gemeente Urk ben je een onmisbare schakel in ons team Juridische zaken. Jouw expertise draagt bij aan het realiseren van talloze projecten die het leven van onze inwoners verbeteren. Denk aan duurzame initiatieven, nieuwe voorzieningen en efficiënte dienstverlening. Werken bij ons betekent werken aan een bloeiende gemeenschap.

Onze organisatie is groot genoeg voor ambities en uitdagingen en klein genoeg voor korte lijnen. Je hebt volop ruimte voor eigen initiatief en krijgt veel verantwoordelijkheid.

Wie ben je en wat heb je in huis?

Jij bent de inkoopprofessional die we zoeken! Je hebt minimaal een relevante hbo-opleiding gevolgd, die aansluit bij deze functie of haalt je kennis uit je jarenlange ervaring in een soortgelijke functie. Met jouw Nevi-1 certificaat en kennis van circulaire inkoop en SROI, zorg jij ervoor dat onze organisatie duurzaam en efficiënt inkoopt. Jouw sterke communicatieve vaardigheden komen daarbij goed van pas. Heb jij daarnaast ook gevoel voor de politiek-bestuurlijke context en ben je een kei in onderhandelen? Dan ben jij de perfecte aanvulling voor ons team! Ervaring bij een (gemeentelijke) overheidsorganisatie zou het plaatje helemaal compleet maken, maar is geen must.

Wij willen graag kennis met jou maken!

Stuur je cv en motivatie naar sollicitaties@urk.nl. Deze vacature staat open tot we een passende kandidaat hebben gevonden. Benieuwd naar onze werkwijze en de  sfeer in onze organisatie? Neem dan contact met ons op voor het maken van een vrijblijvende koffieafspraak!

Wil je meer informatie?

Voor vragen over de sollicitatieprocedure kun je contact opnemen met Marijke van der Heijden, HR-adviseur.  Vragen over de inhoud van de functie kun je stellen aan Theo Stroo, manager Bedrijfsvoering. Ze zijn te bereiken via telefoonnummer: 0527-689868 of stuur een mail naar sollicitaties@urk.nl.

Een VOG maakt onderdeel uit van de procedure. Bij indiensttreding word je beëdigd.

Al onze vacatures staan voor iedereen open. Gemeente Urk staat voor diversiteit en wil een inclusieve organisatie zijn. We geloven dat diversiteit laat groeien. Help jij mee de gemeente Urk groeien? We ontmoeten je graag!