Wij zijn op zoek naar een Directiesecretaris voor 36 uur per week.

Urk vooruit

Urkers willen vooruit. Als dat niet meer lukt op de oude en vertrouwde manier, bedenken zij iets nieuws. Innoveren. Vallen en weer opstaan. Zo gaat het door de eeuwen heen. 

Stilstaan is geen optie. Urk groeit en ontwikkelt mooie woonwijken, moderne bedrijven-terreinen en investeert volop in haar jongerenAls je houdt van aanpakken dan is werken op Urk een prachtige uitdaging!

Wat ga je doen? 

Je bent vooral de rechterhand van de gemeentesecretaris, maar ook de verbinder tussen de gemeentesecretaris, het MT, de organisatie en de regio. Je adviseert haar op het proces van de bestuurlijke besluitvorming en bewaakt de kwaliteit van dit proces Je ondersteunt het management bij de uitvoering, coördinatie en evaluatie van besluiten. Ook zorg je dat de besluitvormingsprocessen inhoudelijk goed, tijdig en efficiënt verlopen 

Jij zorgt voor het bewaken van de beleidslijnen, het borgen van afspraken en het signaleren en oplossen van knelpunten. Je coördineert de samenhang in de ontwikkeling en uitvoering van beleid en processen. Ook help je bij de weging van vraagstukken en belang en denk je operationeel mee met het managementteam. Je zorgt voor een gestroomlijnd proces en zorgt dat alle activiteiten voldoen aan de afgesproken kwaliteit, volledigheid, integraliteit en volgens planning verlopen. Jij fungeert als link tussen de organisatie en de verschillende samenwerkingsverbanden, zoals DUN, VNG, Provincie Flevoland (Strategische Agenda Flevoland, Samen maken we Flevoland). 

Wat bieden wij? 

Vind je een plezierige en uitdagende werkomgeving belangrijk? Wil je een goede balans tussen werk en privé? Dan zit je bij de gemeente Urk goed. Er is ruimte om thuis te werken en je uren flexibel in te vullen. Je werkt in een organisatie met ruim 200 collega’s, waarin hard werken en gezelligheid hand in hand gaan. Dat is Urk ten voeten uit. Onze organisatie biedt jou: 

  • Een dynamische, afwisselende en zelfstandige functie bij een groeiende gemeente;
  • Alle ruimte om je persoonlijk verder te ontwikkelen;
  • Een salaris van minimaal € 4.211,00 en maximaal € 5.997 bruto per maand (functieschaal 11);
  • Individueel keuzebudget 17,05%, flexibel in te zetten voor bijvoorbeeld extra verlof;
  • Een laptop, smartphone en thuiswerkplek in bruikleen;
  • Vergoeding woon-werkverkeer € 0,23 per km en thuiswerkvergoeding van € 3,00 per dag.

Waar ga je werken? 

Je valt direct onder de gemeentesecretaris. Door je functie heb je een breed netwerk en veel contact met de gemeentesecretaris, de managers, de medewerkers van de organisatie en de contactpersonen in de regionale samenwerkingen. Onze organisatie is groot genoeg voor ambities en uitdagingen en klein genoeg voor korte lijnen en veel eigen verantwoordelijkheid.

 

Wie ben je en wat heb je in huis? 

Je beschikt over een hbo-diploma of hebt hbo-werk- en -denkniveau door je jarenlange ervaring in een soortgelijke functie. Daarnaast heb je relevante werkervaring binnen de (gemeentelijke)overheid en een proactieve houding. Je gaat vooral over het proces en doet dit op een constructieve manier. Je hebt de vaardigheid om het overzicht te houden en kent de achtergrond van vraagstukken, de belangen en de belanghebbenden. Ook kun je dit uitleggen aan collega’s. Je hebt goede communicatieve vaardigheden en kan mensen goed met elkaar verbinden, zowel binnen als buiten de organisatie. Je bent bestuurlijk sensitief en een stevige gesprekspartner met behoud van de relatie en met verbindend vermogen.

Wij willen graag kennis met jou maken! 

Stuur je cv en motivatie naar sollicitaties@urk.nl. Deze vacature staat open tot we een geschikte kandidaat gevonden hebben. Na je sollicitatie ontvang je van ons binnen drie werkdagen bericht of we je voor een gesprek uitnodigen. Wil je eerst de sfeer bij ons proeven? Mail of bel dan voor het maken van een koffie afspraak met Lumettie Kaptein-Ras, telefoonnummer 0527-689868.

Wil je meer informatie? 

Inhoudelijke vragen kun je stellen aan Carla Swart, directeur/gemeentesecretaris. Voor procedurele vragen kun je contact opnemen met Marijke van der Heijden, HR-adviseur. Ze zijn te bereiken via telefoonnummer: 0527-689868.

Een VOG maakt onderdeel uit van de procedure. Een assessment kan dat zijn. Bij indiensttreding vindt de beëdiging plaats. 

Al onze vacatures staan voor iedereen open. Gemeente Urk staat voor diversiteit en wil een inclusieve organisatie zijn. We geloven dat diversiteit laat groeien, help jij mee de gemeente Urk groeien en herken jij jezelf in de vacature? We ontmoeten je graag!

Carla Swart staat voor het gemeentehuis