Buitengewoon opsporingsambtenaar (BOA)
Sta jij stevig in je schoenen en draag je graag bij aan een veilige en leefbare omgeving? Kun jij goed schakelen tussen handhaven en samenwerken? Bij de Gemeente Urk zoeken we een buitengewoon opsporingsambtenaar (BOA) die toezicht houdt op de openbare ruimte en zorgt voor naleving van wet- en regelgeving.
36 uur per week

Urk vooruit
Werken op het unieke Urk. Karakteristiek, sociaal bewogen en ondernemend! Drie treffende kenmerken van onze gemeente met ruim 22.000 inwoners. Urk groeit hard, heeft veel ambities en kent veel uitdagingen. De groei is terug te zien in onze bevolkingsgroei en in onze aanjagende rol bij de economische groei en ontwikkelingen binnen Flevoland. De te ontwikkelen moderne buitendijkse haven, het maritieme bedrijventerrein en een project met 2000 nieuwbouwwoningen stralen onze ambities uit. Te grote projecten voor een kleine gemeente? Misschien, maar onze groei vraagt erom! We pakken het gewoon op. Kortom bij ons vind je dynamiek en voldoende ontwikkeling.
Met ongeveer 260 collega’s werken we samen in een prettige werkomgeving, waar waarden als verbinden, verantwoordelijkheid en vertrouwen belangrijk zijn. Om onze inwoners en ondernemers optimaal van dienst te zijn, houden we de lijnen kort, het werk efficiënt en de oplossingen professioneel.
Wat ga je doen?
Als buitengewoon opsporingsambtenaar (BOA) houd je toezicht op de naleving van wet- en regelgeving in de openbare ruimte en voer je controles uit. Je handhaaft onder andere op de Algemene Plaatselijke Verordening (APV), Wegenverkeerswet, Alcoholwet, Afvalstoffenverordening en de Wet op de kansspelen. Je signaleert en onderzoekt gebreken, afwijkingen en overtredingen en treedt waar nodig corrigerend of sanctionerend op. Daarnaast verzorg je het volledige proces van proces-verbaal en werk je samen met juristen aan handhavingsmaatregelen zoals lasten onder dwangsom, bestuursdwang en bestuurlijke boetes.
Je houdt toezicht op vergunning- en handhavingsprocessen, signaleert optimalisatiemogelijkheden en doet verbetervoorstellen. Je volgt trends en ontwikkelingen in het vakgebied en helpt bij de implementatie ervan. In al je werkzaamheden handel je conform de visie van het team, die als leidraad dient voor effectief en doelgericht toezicht en handhaving.

Wat bieden wij?
Vind je een plezierige en uitdagende werkomgeving belangrijk? Wil je een goede balans tussen werk en privé? Dan zit je bij de gemeente Urk goed. Je werkt in een organisatie waarin hard werken en gezelligheid hand in hand gaan. Dat is Urk ten voeten uit. Onze organisatie biedt jou:
- Een dynamische, afwisselende en zelfstandige functie bij een groeiende gemeente voor 36 uur per week.
- Alle ruimte om je persoonlijk verder te ontwikkelen.
- Een salaris van minimaal € 2.700,00 en maximaal € 4.297,00 bruto per maand bij een volledige werkweek (aanloopschaal 7 en functieschaal 8).
- Vergoeding woon-werkverkeer € 0,23 per km en thuiswerkvergoeding van € 3,00 per dag.
- Individueel keuzebudget 17,05%, flexibel in te zetten voor bijvoorbeeld extra verlof.
- Een laptop of surface en smartphone in bruikleen.
- Een goede pensioenregeling bij het ABP.
- Een personeelsvereniging met leuke uitjes en activiteiten, een cultuurprogramma voor nieuwe medewerkers waarbij je kennis maakt met het verleden, heden en toekomst van Urk.
Waar ga je werken?
Je komt binnen de gemeente Urk te werken bij het team toezicht en handhaving binnen het domein dienstverlening en veiligheid. Het team bestaat uit een diverse en enthousiaste groep medewerkers. Je maakt deel uit van een hecht team van zeven collega's, waarin een collegiale sfeer centraal staat.
Wie ben je en wat heb je in huis?
- Je hebt een relevante mbo-4 opleiding afgerond, maar beschikt minimaal over het voor deze functie vereiste mbo werk- en denkniveau.
- Je beschikt over de boa bevoegdheid voor domein 1, of je bent bereid om deze te behalen.
- Je beschikt over de benodigde diploma’s op de Alcoholwet, of je bent bereid deze te behalen.
- Je hebt kennis van de op de vakgebieden vereiste wet- en regelgeving, zoals Wegenverkeerswet, Awb en Omgevingswet.
- De Nederlandse taal beheers je uitstekend zowel mondeling als schriftelijk.
- In voorkomende gevallen werk je op avonden en in weekenden .
- Je beschikt over een goede mentale en fysieke conditie.
- Je hebt passie voor het vak en laat dat in de uitvoering van je werkzaamheden zien.
- Je bent proactief, werkt graag samen en zorgt voor de verbinding met collega’s, inwoners en andere betrokken partijen, maar je kan ook goed zelfstandig je werk doen.
- Tijdens je werkzaamheden toon je veerkracht en blijf je kalm onder druk.
- Je bezit voldoende overtuigingskracht om het vereiste resultaat te bereiken met behoud van de relatie.
- Je bent integer en betrouwbaar.
- Je bent klant- en kwaliteitsgericht met een goed oog gericht op de omgeving waarin je je werkzaamheden verricht.
- Je bent politiek-bestuurlijk sensitief en kunt heel goed actief luisteren.
Wij willen graag kennis met jou maken!
Stuur je cv en motivatie naar sollicitaties@urk.nl . Reageren kan tot en met 20 april 2025. De briefselectie vindt plaats op maandag 22 april 2025. De sollicitatiegesprekken zijn gepland op woensdag 30 april 2025.
Wil je meer informatie?
Inhoudelijke vragen kun je stellen aan Juriaan Hakvoort of Diana Borghuis. Voor procedurele vragen kun je contact opnemen met Geert van den Berg, HR-adviseur. Ze zijn te bereiken via telefoonnummer: 0527-689868.
Een VOG-P maakt onderdeel uit van de procedure. Een assessment kan dat zijn. Bij indiensttreding vindt de beëdiging plaats.
Al onze vacatures staan voor iedereen open. Gemeente Urk staat voor diversiteit en wil een inclusieve organisatie zijn. We geloven dat diversiteit laat groeien, help jij mee de gemeente Urk groeien en herken jij jezelf in de vacature? We ontmoeten je graag!