Belastingen en heffingen, kwijtschelding
Wat is het?
Kwijtschelding houdt in dat u de gemeentelijke belastingen en heffingen of een deel daarvan niet hoeft te betalen.
Wat moet ik doen?
U kunt uw aanvraag digitaal invullen. Hiervoor kunt u inloggen met DigiD.
U kunt de aanvraagformulieren voor kwijtschelding ook afhalen op het gemeentehuis of u kunt het formulier aanvragen via e-mailadres kwijtschelding@urk.nl. Ook is het te downloaden op deze site, samen met de .
Let op: Vult u het formulier niet volledig in of sluit u de gevraagde gegevens niet bij, dan wordt uw verzoek om kwijtschelding buiten behandeling gesteld. U krijgt hiervan schriftelijk bericht.
Wat heb ik nodig?
- Laatste afrekening van het loon/salaris;
- Laatste specificatie van de uitkering;
- Laatste vier afschriften van bank en/of giro;
- Laatste specificatie van de hypotheek;
- Specificatie van de premie/subsidie van de koopwoning;
- Laatste specificatie van de alimentatieverplichting;
- Laatste huurspecificatie;
- Laatste specificatie/afschrift van huursubsidie, stook- en/of servicekosten, onderverhuur;
- Laatste afschrift van uw premie particuliere ziektekostenverzekering;
- Kopie van uw kentekenbewijs.
Denkt u ook aan de gegevens van uw partner!
Let op: Uw verzoek om kwijtschelding wordt niet eerder in behandeling genomen dan na inlevering van deze stukken.
- Bewijzen van uw inkomen
- Bewijzen van uw vermogen
- Bewijzen van uw schulden
Documenten
Document download informatie:
- Een pdf-bestand kunt u openen in verschillende PDF-lezers, zoals Adobe Reader.