U kunt de gemeentelijke belastingen betalen via een automatische incasso. Dit heet een machtiging. U geeft de gemeente dan toestemming om de belasting in termijnen van uw rekening af te schrijven.

Wat moet ik doen?

Machtiging afgeven

Geeft u vóór de ontvangst van de combinatie-aanslag de toestemming voor een automatische incasso, dan wordt uw aanslag in tien maandtermijnen van uw rekening afgeschreven. Geeft u later toestemming, dan wordt uw aanslag in de resterende maandtermijnen afgeschreven.

Met onderstaande knop kunt u een machtiging afgeven, wijzigen of weer stopzetten. Hiervoor logt u in met DigiD.

DigiD linkMachtiging automatische incasso

Zakelijke machtiging

U kunt als bedrijf of organisatie ook een machtiging afgeven, wijzigen of stopzetten. Hiervoor logt u in met eHerkenning.

eHerkenning linkZakelijke machtiging

Geen machtiging

Geeft u de gemeente geen machtiging, dan dient u het volledige bedrag binnen twee maanden te voldoen.

Afspraak maken

Wilt u een automatische incasso aanvragen, wijzigen of stopzetten en bent u niet in staat om dit online te regelen, maak dan een afspraak en u kunt het op het gemeentehuis regelen.

Maak een afspraak(externe link)